
Udział w projekcie bierze 12 dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku 3-15 z Pucka, Tczewa i Gdańska
Cel projektu:
Prowadzenie zajęć indywidualnych mających na celu nabywanie, rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnych z uwzględnieniem ich możliwości rozwojowych. W szczególny sposób rozwijanie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem osób niepełnosprawnych objętych programem. Usprawnianie i wspieranie funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w rodzinie w tym wspomaganie rodziców, włączenie ich w proces usamodzielnienia i terapii.
Program ten ma na celu ukierunkowanie terapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnych do pełniejszego włączenia ich do społeczeństwa poprzez rozwój komunikacji z wykorzystaniem ich potencjału i możliwości rozwojowych (rozwój komunikacji intencjonalnej oraz komunikacji alternatywnej).
Prowadzenie grupowych i indywidualnych zajęć które:
a) mają na celu nabywanie, rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania osób niepełnosprawnych;
b) rozwijają umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem osób z autyzmem i/lub z niepełnosprawnością intelektualną,
c) usprawniają i wspierają funkcjonowanie osób z autyzmem i/lub z niepełnosprawnością intelektualną w różnych rolach społecznych i w różnych środowiskach